Blog > Komentarze do wpisu
Rozkład jazdy Zielona Góra

Życie stacji kolejowej w Zielonej Górze

Lokomotywa EP09 przyprowadziła pociąg ekspresowy ''LECH'' PKP Intercity do Zielonej Góry i manewruje przygotowując skład na wyjazd następnego dnia rano do Warszawy. Pierwsza zimowa pogoda jesienią 2016 roku w Zielonej Górze (10.11.2016 r.).

 

 NOWY ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW

 ROZKŁAD JAZDY WAŻNY OD 10.12.2017 R.

UAKTUALNIENIE WAŻNE OD DNIA 10.12.2017 R.

 

ODJAZDY:

Zielona Góra 0.12 - 2.22 Szczecin TLK ŁEBSKO (1.17 Kostrzyn nad Odrą 1.18) (Szczecin 2.50, Stargard 3.18, Białogard 4.22, Koszalin 4.37, Słupsk 5.43, Lębork 6.39, Łeba 7.45) (kursuje od 23 czerwca 2018 r.)

Zielona Góra 1.46 - 3.56 Szczecin TLK WOLIN (2.50 Kostrzyn nad Odrą 2.51) (Szczecin 4.10, Goleniów 4.40, Międzyzdroje 5.22, Świnoujście 5.35) (kursuje od 23 czerwca 2018 r.)

Zielona Góra 1.58 - 4.14 Szczecin TLK PIRAT (3.09 Kostrzyn nad Odrą 3.10) (Szczecin 4.18, Stargard 4.51, Białogard 6.09, Kołobrzeg 7.03) (kursuje od 23 czerwca 2018 r.)

Zielona Góra 2.37 - 4.31 Wrocław TLK PIRAT (Wrocław 5.28, Opole 6.26, Kędzierzyn Koźle 7.25, Rybnik 8.28, Żory 8.48, Pszczyna 9.22, Bielsko Biała 9.52) (kursuje od 24 czerwca 2018 r.) (Nowa Sól bez zatrzymania, Głogów 3.15)

Zielona Góra 2.52 - 4.43 Wrocław TLK WOLIN (Wrocław 5.22, Opole 6.19, Gliwice 7.52, Katowice 8.20, Kraków 10.08) (Nowa Sól bez zatrzymania, Głogów 3.27) (kursuje od 24 czerwca 2018 r.)

Zielona Góra 4.43 - 6.48 Wrocław TLK ŁEBSKO (Nowa Sól 4.58) (kursuje od 24 czerwca 2018 r.)

Zielona Góra 5.30 - 8.09 Wrocław REGIO (Nowa Sól 5.49)

Zielona Góra 5.51 - 10.02 Warszawa Centralna EIC LECH (pociąg został z dniem 11.06.2017 r. zawieszony, kursuje tylko na odcinku Poznań 5.32 - 8.52 Warszawa)

Zielona G. 5.45 - 11.04 Warszawa Zach. TLK ZIELONOGÓRZANIN (Central 11.09, Wsch. 11.21)

Zielona Góra 5.49 - 8.19 Wrocław IC SIEMIRADZKI (Nowa Sól 6.08) (Wrocław 8.45, Opole 9.36, Częstochowa 10.42, Kraków 12.18, Tarnów 13.21, Rzeszów 14.22, Przemyśl 15.38)

Zielona Góra 6.35 - 8.33 Gorzów REGIO

Zielona Góra 6.40 - 9.24 Wrocław REGIO (Nowa Sól 6.59)

Zielona Góra 7.14 - 8.52 Poznań REGIO ŁĄCZA (Nowa Sól 6.53)

Zielona Góra 7.41 - 10.06 Zgorzelec/Gorlitz 10.11 REGIO WINNICA (Żary 8.40)

Zielona Góra 8.37 - 12.06 Szczecin REGIO REGALICA (10.31 Kostrzyn nad Odrą 10.38)

Zielona Góra 8.46 - 11.22 Wrocław REGIO (Nowa Sól 9.05)

Zielona Góra 8.54 - 15.16 Gdynia TLK BACHUS (Gdańsk 14.51)

Zielona Góra 9.33 - 11.40 Gorzów REGIO (kursuje od poniedziałku do soboty)

Zielona Góra 9.48 - 12.42 Szczecin TLK SWAROŻYC (11.24 Kostrzyn n. O. 11.30) (Szczecin 12.54, Stargard 13.23, Białogard 14.33, Kołobrzeg 15.03)

Zielona Góra 10.04 - 12.16 Wrocław IC HETMAN (Wrocław 12.43, Opole 13.31, Częstochowa 14.26, Kraków 16.05, Tarnów 17.17, Rzeszów 18.08, Przemyśl 19.34) (Nowa Sól 10.22)

Zielona Góra 10.33 - 12.31 Poznań REGIO MALTA (Nowa Sól 10.07)

Zielona Góra 11.26 - 14.04 Wrocław REGIO (Nowa Sól 11.45)

Zielona Góra 12.02 - 14.09 Gorzów REGIO

Zielona Góra 12.10 - 13.27 Żagań REGIO (Żary 13.14) (kurs. od pon do pt)

Zielona Góra 12.41 - 18.29 Olsztyn TLK GIETRZWAŁ (Toruń 16.09)

Zielona Góra 13.34 - 16.23 Szczecin IC ŚWIATOWID (15.10 Kostrzyn n. O. 15.11)

Zielona Góra 13.47 - 16.10 Zgorzelec/Gorlitz 16.15 REGIO (Żary 14.45) (kurs. od pon do pt)

Zielona Góra 13.54 - 15.44 Poznań REGIO GĘŚNIK (Nowa Sól 13.33)

Zielona Góra 14.00 - 16.11 Wrocław IC ŚWIATOWID (Wrocław 16.39, Opole 17.32, Gliwice 18.25, Katowice 18.55) (Nowa Sól 14.17)

Zielona Góra 14.15 - 17.07 Wrocław REGIO (Nowa Sól 14.35)

Zielona Góra 14.28 - 17.56 Szczecin REGIO PLISZKA (16.22 Kostrzyn nad Odrą 16.27)

Zielona Góra 15.26 - 21.24 Warszawa Zach. TLK WARTA (Central 21.29, Wsch. 21.41) (do Poznania Głównego pociąg jedzie z dwóch lubuskich stolic: Gorzów Wschodni 15.22)

Zielona Góra 15.36 - 18.11 Gorzów REGIO

Zielona Góra 15.46 - 18.09 Zgorzelec/Gorlitz 18.15 REGIO (Żary 16.44)

Zielona Góra 15.47 - 17.47 Kostrzyn n. O. 18.01 - 19.28 Szczecin (nie kursuje w piątki)

Zielona Góra 15.50 - 18.29 Wrocław REGIO (Nowa Sól 16.09)

Zielona Góra 17.37 - 20.11 Wrocław REGIO (Nowa Sól 17.56)

Zielona Góra 17.58 - 00.34 Gdynia TLK STOCZNIOWIEC (Gdańsk 00.06)

Zielona Góra 18.10 - 21.09 Szczecin IC HETMAN (19.55 Kostrzyn n. O. 19.56)

Zielona Góra 18.29 - 20.41 Gorzów REGIO

Zielona Góra 18.36 - 20.49 Wrocław TLK SWAROŻYC (Wrocław 21.00, Opole 21.54, Gliwice 22.47, Katowice 23.14) (Nowa Sól 18.54)

Zielona Góra 18.53 - 19.54 Rzepin 19.59 - 21.07 Kostrzyn nad Odrą REGIO

Zielona Góra 19.07 - 21.05 Poznań REGIO RUSAŁKA (Nowa Sól 18.47) (kurs. od pn do pt)

Zielona Góra 19.55 - 21.49 Poznań REGIO RUSAŁKA (Nowa Sól 19.34) (kurs. w sb i nd)

Zielona Góra 19.56 - 21.06 Żagań REGIO (Żary 20.54) (kursuje w dni robocze)

Zielona Góra 20.09 - 22.38 Wrocław REGIO (Nowa Sól 20.28)

Zielona Góra 21.53 - 23.22 Żagań (Żary 22.51) (kurs. w soboty, niedziele i święta)

Zielona Góra 22.40 - 23.37 Rzepin REGIO (Nowa Sól 22.20)

 

PRZYJAZDY:

Wrocław 0.01 - 1.56 Zielona Góra TLK PIRAT (bez zatrzymania w Nowej Soli, Głogów 1.16) (kursuje od 23 czerwca 2018 r.) (Bielsko Biała 19.05, Pszczyna 19.29, Żory 20.09, Rybnik 20.30, Kędzierzyn Koźle 21.14, Opole 22.13, Wrocław 23.09)

Szczecin 0.03 - 2.35 Zielona Góra TLK PIRAT (1.21 Kostrzyn nad Odrą 1.24) (Kołobrzeg 21.20, Białogard 21.58, Stargard 23.14, Szczecin 23.46) (kursuje od 24 czerwca 2018 r.)

Szczecin 0.26 - 2.50 Zielona Góra TLK WOLIN (1.44 Kostrzyn nad Odrą 1.45) (Świnoujście 22.55, Międzyzdroje 23.09, Goleniów 23.50, Szczecin 0.21) (kursuje od 24 czerwca 2018 r.)

Szczecin 2.15 - 4.41 Zielona Góra TLK ŁEBSKO (3.34 Kostrzyn nad Odrą 3.35) (Łeba 21.29, Lębork 22.38, Słupsk 23.13, Koszalin 23.59, Białogard 0.15, Stargard 1.19) (kursuje od 24 czerwca 2018 r.)

Gdynia 4.45 - 11.20 Zielona Góra TLK STOCZNIOWIEC (Gdańsk 5.12)

Gorzów 5.05 - 7.19 Zielona Góra REGIO

Żagań 5.06 - 6.16 Zielona Góra REGIO (Żary 5.18)

Rzepin 5.13 - 6.11 Zielona Góra REGIO (Nowa Sól 6.36)

Głogów 5.35 - 6.29 Zielona Góra REGIO (Nowa Sól 6.10)

Wrocław 5.45 - 8.17 Zielona Góra REGIO (Nowa Sól 7.58)

Głogów 6.26 - 7.20 Zielona Góra REGIO (Nowa Sól 7.01)

Szczecin 6.15 - 7.53 Kostrzyn n. O. 7.58 - 9.39 Zielona Góra (kurs. od pon. do sob.)

Rzepin 6.36 - 7.35 Zielona Góra REGIO

Poznań 7.25 - 9.04 Zielona Góra REGIO MALTA (Nowa Sól 9.25) 

Szczecin 7.30 - 10.02 Zielona Góra IC HETMAN (8.43 Kostrzyn nad Odrą 8.44)

Wrocław 7.28 - 9.46 Zielona Góra TLK SWAROŻYC (Nowa Sól 9.28) (Katowice 5.15, Gliwice 5.40, Opole 6.33, Wrocław 7.25)

Warszawa: Wsch 7.39, Centralna 8.05, Zachodnia 8.11 - 13.27 Zielona Góra TLK WARTA (od Poznania Głównego pociąg jeździ do dwóch lubuskich stolic: Gorzów Wschodni 14.04)

Wrocław 7.53 - 10.45 Zielona Góra (Nowa Sól 10.24)

Żagań 8.23 - 9.39 Zielona Góra REGIO (Żary 8.42) (kursuje w dni robocze)

Szczecin 8.45 - 12.01 Zielona Góra REGIO PLISZKA (10.22 Kostrzyn nad Odrą 10.23)

Gorlitz 9.07/Zgorzelec 9.12 - 11.44 Zielona Góra REGIO (Żary 10.47)

Olsztyn 9.30 - 15.19 Zielona Góra TLK GIETRZWAŁ (Toruń 11.50)

Gorzów 9.35 - 11.51 Zielona Góra REGIO

Wrocław 10.15 - 12.47 Zielona Góra REGIO (Nowa Sól 12.27)

Poznań 10.46 - 12.46 Zielona Góra REGIO GĘŚNIK (Nowa Sól 13.09)

Gorlitz 11.07/Zgorzelec 11.13 - 13.40 Zielona Góra (Żary 12.43) (kursuje od pon do pt)

Wrocław 11.14 - 13.32 Zielona Góra IC ŚWIATOWID (Nowa Sól 13.14) (Katowice 8.56, Gliwice 9.19, Opole 10.13, Wrocław 11.06)

Szczecin 11.20 - 13.58 Zielona Góra IC ŚWIATOWID (12.36 Kostrzyn nad Odrą 12.40)

Gorzów 11.58 - 14.38 Zielona Góra REGIO (kursuje od poniedziałku do soboty)

Wrocław 12.45 - 15.17 Zielona Góra REGIO (Nowa Sól 14.57)

Szczecin 12.48 - 16.03 Zielona Góra REGIO REGALICA (14.26 Kostrzyn nad Odrą 14.28)

Gdynia 13.54 - 19.50 Zielona Góra TLK BACHUS (Gdańsk 14.21)

Gorzów 14.39 - 16.38 Zielona Góra REGIO

Wrocław 14.50 - 17.27 Zielona Góra REGIO (Nowa Sól 17.07)

Szczecin 16.04 - 17.41 Kostrzyn nad Odrą 17.57 - 18.35 Rzepin 18.41 - 19.40 Zielona Góra

Wrocław 16.14 - 19.19 Zielona Góra REGIO KONRAD (Nowa Sól 18.58) (kurs. w piątki)

Wrocław 15.52 - 18.09 Zielona Góra IC HETMAN (Nowa Sól 17.51) (Przemyśl 8.42, Rzeszów 10.15, Tarnów 11.01, Kraków 12.15, Częstochowa 13.45, Opole 14.42, Wrocław 15.30)

Szczecin 15.59 - 18.35 Zielona Góra TLK SWAROŻYC (17.13 Kostrzyn nad Odrą 17.14) (Kołobrzeg 13.34, Białogard 14.05, Stargard 15.24, Szczecin 15.56)

Warszawa Centralna 15.59 - 20.00 Zielona Góra EIC LECH (pociąg od dnia 11.06.2017 r. został zawieszony, kursuje tylko na odcinku Warszawa 18.20 - 21.50 Poznań)

Poznań 16.14 - 18.03 Zielona Góra REGIO RUSAŁKA (Nowa Sól 18.31)

Wrocław 16.58 - 20.05 Zielona Góra REGIO (Nowa Sól 19.46)

Gorlitz 17.07/Zgorzelec 17.13 - 19.41 Zielona Góra (Żary 18.44)

Gorzów 18.30 - 20.42 Zielona Góra REGIO

Wrocław 18.51 - 21.22 Zielona Góra REGIO (Nowa Sól 21.02) (kursuje w piątki i soboty)

Poznań 19.50 - 21.38 Zielona Góra REGIO ŁĄCZA (Nowa Sól 21.59)

Wrocław 19.54 - 22.14 Zielona Góra IC SIEMIRADZKI (Nowa Sól 21.55) (Przemyśl 12.53, Rzeszów 14.10, Tarnów 14.59, Kraków 16.11, Częstochowa 17.43, Opole 18.40, Wrocław 19.28)

Warszawa: Wsch 18.49, Centralna 19.00, Zachodnia 19.05 - 00.22 Zielona Góra TLK ZIELONOGÓRZANIN

Wrocław 22.00 - 0.10 Zielona Góra TLK ŁEBSKO (Nowa Sól 23.53) (kursuje od 22 czerwca 2018 r.)

Wrocław 23.50 - 1.44 Zielona Góra TLK WOLIN (bez zatrzymania w Nowej Soli, Głogów 1.04) (Kraków 18.33, Katowice 20.35, Gliwice 21.00, Opole 22.24, Wrocław 23.20) (kursuje od 22 czerwca 2018 r.)

 

Informacje na temat bieżącego rozkładu jazdy pociągów stacji Zielona Góra i kolei w Polsce można uzyskać w wyszukiwarce wpisując:

Rozkład jazdy pociągów. Aglomeracja Zielona Góra.

 

Dobrze jest wiedzieć, że w rozkładzie jazdy obowiązującym od 11.12.2016 r. najważniejszą pozytywną zmianą stał się powrót pociągów pospiesznych na Odrzankę. Ciekawostką jest też fakt, że bożkowie TLK Swarożyc (pieszczotliwe zdrobnienie synka boga słowiańskiego Swaroga) i TLK Światowid, a od rozkładu z 10.12.2017 r. IC Światowid (słowiańskie bóstwo Świętowita czczone przez słowiańskie plemię Ranów) zatrzymują się w Mieszkowicach i Bytnicy. Bożek Swarożyc zapewnia mieszkańcom z rejonów uroczego Gryżyńskiego Parku Krajobrazowego i Krosna Odrzańskiego oraz jeziora Morzycko i Cedyńskiego Parku Krajobrazowego bezpośredni dojazd do Wrocławia a bożek Światowid również do Wrocławia ale też do Opola i Katowic. Z kolei bardziej aktywni oraz mniej leniwi mieszkańcy tych aglomeracji mogą wysiąść na stacji Mieszkowice i jak prawdziwi turyści pieszo dojść w ciągu dwóch godzin do lekko pagórkowatego Morynia lub nad ładną Dolinę Dolnej Odry, gdzie przebywając dłużej można zwiedzić więcej ciekawostek znajdujących się w obrębie lub pobliżu Cedyńskiego Parku Krajobrazowego (Góra Czcibora, Dolina Miłości, Góry Krzymowskie z najwyższym szczytem Zwierzyniec, liczne głazy, platan olbrzymi, wysoka na 102 metry wieża Kościoła Mariackiego, ratusz w stylu ceglanego gotyku w Chojnie i wiele innych). Z kolei osoby, które wysiądą w Bytnicy znajdą się w wielkim kompleksie leśnym Puszczy Rzepińskiej i będą mogły w ciszy podziwiać śródleśny krajobraz rynny polodowcowej lub zapoznawać się z historią o śląskich Piastach na Zamku Piastowskim w Krośnie Odrzańskim. Mieszkańcy aglomeracji szczecińskiej i zielonogórskiej oprócz pociągów pospiesznych PKP Intercity mogą dojechać do Bytnicy i Mieszkowic (lub Chojny, bo to jest również bardzo dobry punkt wypadowy do Cedyńskiego Parku Krajobrazowego) osobowymi pociągami Odrzanka, Pliszka i Regalica Przewozów Regionalnych w Szczecinie i Zielonej Górze. 

Warto zaznaczyć, że planowe postoje w Bytnicy i Mieszkowicach dalekobieżnych pociągów pospiesznych pełnią bardzo ważną i szlachetną funkcję zrównoważonego rozwoju społecznego w zapomnianych gospodarczo i podupadłych rejonach Polski, z których młodzi ludzie nie mają możliwości dojazdu godziwą komunikacją publiczną do pracy i szkół wyższych. Dzięki możliwości dojazdów do aglomeracji wrocławskiej, konglomeracji Górnego Śląska, miasta królewskiego Krakowa i inwestującego w nowoczesny przemysł Rzeszowa będą mieli szansę na zdobycie lepszego wykształcenia, poznania innych regionów Rzeczypospolitej Polskiej, stopniowego zarabiania pieniędzy a z czasem (o ile władza zachowa konsekwencję i pociągi będą miały zapewnione odpowiednie warunki funkcjonowania przez przynajmniej kilkadziesiąt lat, bo tylko dzięki długotrwałej konsekwencji wspierania gospodarki regionów można znacząco podnieść poziom życia ich mieszkańców) część z nich powróci zakładając nowoczesne ośrodki turystyczno-rekreacyjne, zakłady przetwórstwa regionalnej żywności, porty rzeczne i elektrownie wodne tworząc w ten sposób ciekawe miejsca pracy.

Dobry rozkład jazdy oznaczający powrót pociągów w zapomniane regiony stanowi solidną podstawę do nowych możliwości działań dla samorządowych władz na rzecz podnoszenia ich z gospodarczego dołka. Krosno Odrzańskie, miasto bez inwestycji o rekordowym w Polsce bezrobociu i zadłużeniu, pięknie położona na nadodrzańskiej skarpie miejscowość, w której kolej pasażerska przestała funkcjonować, zrobiła z mieszkańców biednych grajdołków bez żadnych perspektyw na przyszłość. Powrót do życia Odrzanki i aktywizacja przez dodatkowe pociągi stacji Bytnica otwiera ogromną szansę na powstanie bardzo dobrego do życia i mieszkania obszaru rozwoju gospodarczego w pobliżu aglomeracji zielonogórskiej, w której coraz gęstsza zabudowa deweloperska i budowa dróg przez las zamiast w tunelu pod wzgórzami oraz nie inwestowanie w miejski transport szynowy jaki może zaistnieć dzięki traktowi Kolei Szprotawskiej, zaczyna niszczyć naturalne piękno Zielonej Góry opartej na zachowaniu zdrowej przestrzeni zielonej między budynkami. Powołanie do życia nowego obszaru urbanistycznego między Krosnem Odrzańskim a Bytnicą to świetny sposób na znalezienie kompromisu dla sensownego rozwoju przyjaznego do życia miejsca zamieszkania w ciekawym i dogodnym komunikacyjnie miejscu. Jak najszybciej władze Krosna Odrzańskiego powinny przystąpić do projektu wdrożenia w życie nowoczesnych ekologicznych autobusów i ścieżki rowerowej łączących rewitalizowaną starówkę w dolnej części miasta z Bytnicą skomunikowanych z wszystkimi pociągami. W okolicach Krosna Odrzańskiego znajdują się idealne warunki do powstania kopalni, elektrowni i śródlądowej stoczni. Na tym miejscu upadku kolei pasażerskiej prowadzącego do ekonomicznego upadku obywateli może zrodzić się największy gospodarczy tygrys województwa lubuskiego jeśli zmieni się sposób pojmowania priorytetów inwestycyjnych mających odpowiedzialnie służyć przede wszystkim tworzeniu  przyzwoitych miejsc pracy.

piątek, 18 listopada 2016, raszko

Polecane wpisy

Komentarze
2017/02/13 19:49:39
Interesujacy wpis...